Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Co z przeprawą tymczasową w Krakowie na czas remontu mostu Grunwaldzkiego?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
25-02-2025
Ostatnia modyfikacja:
24-02-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI/ZDMK Kraków

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Co z przeprawą tymczasową w Krakowie na czas remontu mostu Grunwaldzkiego?
Zygmunt Put/CC BY-SA 4.0/wikipedia.org
W maju rusza remont mostu Grunwaldzkiego w Krakowie. Zarząd Dróg Miasta Krakowa przedstawił pierwsze założenia dotyczące organizacji ruchu na czas robót, które potrwają 10 miesięcy. Jak na razie nie uwzględniono w niej budowy przeprawy tymczasowej, która miała zastąpić most.

Remont mostu Grunwaldzkiego ma odciążyć przeprawę, naprawione mają zostać elementy konstrukcyjne oraz wymienione płyty mostu i nawierzchnia asfaltowa i tory. Miasto szacuje przeznaczyć na ten cel 17 mln zł.

Most Grunwaldzki łączy krakowskie Stare Miasto z Dębnikami. Powstał na przełomie lat 60. i 70. ub. wieku. Przez most prowadzi trasa z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku. Obiekt mieści także torowisko tramwajowe.

Organizacja ruchu na czas remontu

Remont mostu ma potrwać dziesięć miesięcy, w tym przez osiem miesięcy nie będą mogły przejeżdżać po nim samochody, a przez sześć także tramwaje.

Pierwszy etap prac rozpocznie się 10 maja i potrwa przynajmniej do wakacji. Wówczas ruch na moście będzie całkowicie wyłączony.



Zamknięcie mostu sprawi, że na ulicy Monte Cassino w rejonie Centrum Kongresowego ICE Kraków, stanie tymczasowy przystanek dla tramwajów w obu kierunkach. Linia tramwajowa prowadzić będzie od ul. Kapelanka, przez Monte Cassino do Centrum Kongresowego.

Tramwaje z ul. Dietla z kolei zostaną przekserowane na ul. Krakowską. Na samej ul. Dietla natomiast – tuż przed mostem – zostanie wprowadzona możliwość zawracania dla pojazdów, które nie będą mogły kontynuować jazdy w kierunku Kazimierza.
Zamknięcie mostu oznacza też, że ruch tramwajowy i autobusowy będzie musiał być skierowany przez ul. Kalwaryjską/Limanowskiego do ul. Krakowskiej/Starowiślnej, gdzie linie powrócą na swoje stałe trasy.

W ramach prowadzonych prac zostanie wprowadzona komunikacja zastępcza. Linia tramwajowa będzie kursowała z „Czerwonych Maków P+R” do „Ronda Grunwaldzkiego”, natomiast linia autobusowa z Łagiewnik przez rondo Grunwaldzkie do pętli na „Powiślu – Nowy Świat”. Podczas prowadzonych prac, aby zachować dostęp do przystanku „Orzeszkowa”, powstanie linia 784 jako wydłużenie trasy przejazdu autobusu 184.



Sugerowana trasa dla ruchu kołowego będzie natomiast prowadzić przez trzecią obwodnicę miasta, czyli ulicami Powstańców Śląskich i Powstańców Wielkopolskich. To spowoduje modyfikację sygnalizacji świetlnej na rondzie Grunwaldzkim, Matecznego i w rejonie przystanku „Korona”. Światła na Stradom, Dietla i Krakowskiej zostaną z kolei wyłączone.

Pojazdy wjeżdżające do Krakowa od północy przez al. 29 Listopada będą kierowane na Wita Stwosza, Lubomirskiego, do ronda Mogilskiego i dalej ronda Grzegórzeckiego.



Remont bez przeprawy tymczasowej?

Krakowskie władze początkowo informowały, iż by zmniejszyć uciążliwości w trakcie remontu, zostanie wybudowany most tymczasowy. Na początku lutego odbyły się rozmowy z wojskiem w tej sprawie.

Żołnierze Wojska Polskiego przeprowadzili zwiad terenowy przy moście Grunwaldzkim i oceniali możliwości budowy tymczasowej przeprawy i ocenili, że ewentualna budowa tymczasowego mostu wymagałaby wbicia podpór w dno rzeki – to konieczność, ponieważ rozpiętość między brzegami wynosi ponad 200 metrów. Konieczne byłoby także wzniesienie przyczółków oraz budowa dróg dojazdowych.

To wiązałoby się z kolejnymi wydatkami, co na ten moment odroczyło pomysł budowy mostu tymczasowego. Zarząd Dróg Miasta Krakowa w najnowszym komunikacie dotyczącym organizacji ruchu na czas remontu mostu Grunwaldzkiego zaznaczył, że zaproponowana organizacja ruchu nie uwzględnia budowy mostu tymczasowego.

Miasto jednak cały czas analizuje i sprawdza warunki do budowy przeprawy tymczasowej, a ostateczne decyzje nie zostały jeszcze podjęte.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

GDDKiA odpowiada na krytykę obwodnicy Strzelec Krajeńskich

Drogi i autostrady

GDDKiA odpowiada na krytykę obwodnicy Strzelec Krajeńskich

Damian Kelman 24 lutego 2025

Obwodnica Bełchatowa coraz bliżej ukończenia

Drogi i autostrady

Obwodnica Szczecina zrealizuje marzenia o silnym regionie

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Rusza przebudowa najdłuższej ulicy Koszalina

Drogi i autostrady

Rusza przebudowa najdłuższej ulicy Koszalina

Damian Kelman 21 lutego 2025

Opolskie. Aż 12 ofert w przetargu na remont mostu. GDDKiA ma problem

Drogi i autostrady

Projektowanie nowego mostu w Głuchołazach

Drogi i autostrady

Projektowanie nowego mostu w Głuchołazach

Damian Kelman 03 lutego 2025

Pozostałe z wątku:

GDDKiA odpowiada na krytykę obwodnicy Strzelec Krajeńskich

Drogi i autostrady

GDDKiA odpowiada na krytykę obwodnicy Strzelec Krajeńskich

Damian Kelman 24 lutego 2025

Obwodnica Bełchatowa coraz bliżej ukończenia

Drogi i autostrady

Obwodnica Szczecina zrealizuje marzenia o silnym regionie

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Rusza przebudowa najdłuższej ulicy Koszalina

Drogi i autostrady

Rusza przebudowa najdłuższej ulicy Koszalina

Damian Kelman 21 lutego 2025

Opolskie. Aż 12 ofert w przetargu na remont mostu. GDDKiA ma problem

Drogi i autostrady

Projektowanie nowego mostu w Głuchołazach

Drogi i autostrady

Projektowanie nowego mostu w Głuchołazach

Damian Kelman 03 lutego 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5